המדריך השלם לאתרי אינטרנט למוזיקאים

זהות וירטואלית לא נגמרת בדף פייסבוק ועמוד אינסטגרם.
הרבה פעמים, אתר אינטרנט יכול להקפיץ ולשפר את כל התמונה!

למה אני צריך אתר אינטרנט?

  1. אתר אינטרנט יכול להיות מקום מעולה לשים בו את כל השירים, הקליפים והיצירות השונות שלכם.
  2. היום הרבה פסטיבלים ומקומות נוספים שמבצעים בהם הופעות, רוצים לשמוע קצת מידע על האמן.
    להפנות אותם לאתר שלכם יכול להראות רצינות ולתת את כל המידע שרק צריך.
  3. אתר אינטרנט יכול לשמש דרך נוחה לשמור כל מני קבצים חשובים. לדוגמה הזמנות וירטואליות.
  4. דרך אתר אינטרנט אפשר היום לבצע מכירת כרטיסים, דבר שיחסוך את ההתעסקות הידנית בכל עניין התשלומים.

איך משיגים אתר?

יש שתי אפשרויות איך להשיג אתר אינטרנט.

אפשרות אחת היא לשלם לבונה אתרים מקצועי שיבצע את זה.
אצלינו ב-MoonRock, אנחנו באופן קבוע בוחרים באופציה הזו עבור האמנים שלנו, כדי שהם יקבלו את האתר הכי מקצועי שרק אפשר.

אופציה שנייה, אפשר להרים אתר אינטרנט לבד! זו בחירה דיי טובה בייחוד לאמנים מתחילים שלא רוצים עדיין להוציא כסף על הקריירה.
המדריך יתעסק מן הסתם באופציה הזו.

בוחרים פלטפורמה

בהנחה שאתם לא יודעים לפתח אתרים באמצעות קוד, ישנן כל מני פלטפורמות שבאמצעותן ניתן להרים אתר.
אנחנו נסקור אך ורק שתי פלטפורמות עיקריות שאנחנו מאוד אוהבים – Wix ו-WordPress.

Wix

וויקס הינה הבחירה הפשוטה והקלה. היא קלה לשימוש, באה עם הוראות נוחות וניתן לעשות כמעט כל מה שצריך ברמת האתרים הייצוגיים.

כדאי לכל מי שאין לו ניסיון טכני ולא רוצה להתחיל לשבור את הראש על איך עושים דברים (וכמובן מוכן לוותר על חלק מהמקצועיות לטובת זה) לבחור בפלטפורמה הזו.

יש לציין שאחד החסרונות שלה זה שרוב החבילות שלה עולות כסף. אך לא מדובר על סכומים גבוהים.

WordPress

וורדפרס הינה פלטפורמה מקצועית לניהול תוכן.
במילים אחרות, היא מאפשרת לכם להרים אתר עם כל פיצ'ר ורעיון שאיי פעם תרצו ולהעלות אליו כמה תוכן ואיזה סוגי תוכן שתרצו.

היתרון הגדול של וורדפרס הוא שהיא קוד פתוח. משמע, היא חינמית לשימוש ויש לה המון תוספים.
לדוגמה, אחד התוספים הכי פופולריים של וורדפרס הינו "אלמנטור", שהוא תוסף שמאפשר לבנות אתרים בשיטה של Drag & Drop.

אנחנו קצת יותר נתמקד היום בוורדפרס.

wordpress logo
הלוגו של וורדפרס

בוחרים אחסון (לא רלוונטי ל-Wix)

אתרי אינטרנט צריכים משהו שנקרא "אחסון" כדי להישאר באוויר. זה בעצם מחשב מרוחק, שסביר להניח שאפילו לא נמצא בישראל שעליו מותקנים כל קבצי השרת.

ישנן אלפי חברות אחסון שונות. מומלץ פשוט לחפש בגוגל "Website Hosting Company" ולבחור את מה שיש לו ביקורות טובות ומחיר טוב.

מדובר על ממש כמה דולרים לשנה, לא יותר ממחיר של ארוחה במקדונלדס לאחסון טוב להתחלה.

שימו לב: כדאי לבחור אחסון עם ביקורות טובות ולא רק את מה שהכי זול, מכיוון שככל שהאחסון יותר איכותי ויותר מהיר, ככה האתר שלכם יופיע יותר למעלה בגוגל.

בוחרים דומיין (שם מתחם)

דומיין זה הכתובת של אתר האינטרנט שלכם. לדוגמה, הכתובת של גוגל זה Google.com.

הסיבה שקריטי לבחור כתובת טובה זה כדי שהקישורים שתשלחו יראו מקצועיים.
לדוגמה, הרבה פחות מקצועי לשלוח קישור של: ndcskjszrbfhuurs.wix.com/avodot בשביל להגיע לתיק העבודות שלכם, מאשר קישור aviv-music.com/portfolio.

עוד יתרון של דומיין טוב (שהוא שלכם ולא חלק מוויקס לדוגמה) זה שאתם יכולים ליצור עליו מיילים מותאמים אישית. לדוגמה כדי לפנות למונרוק, אפשר לשלוח הודעה ל[email protected]

בבחירת הדומיין יש שני דברים שצריך לחשוב עליהם.

  1. שם המתחם של הדומיין – שם המתחם הוא בעצם "הסיומת" של הדומיין. נכון להיום, יש אלפי סיומות שונות וכדאי לבחור את מה שמתשלב לכם הכי יפה והכי מקצועי עם הדומיין.
    ברוב המקרים, כדאי ללכת על .co.il אם אתם פונים לקהל ישראלי ועל .com אם אתם פונים לקהל חו"ל. אך נכון להיום יש גם סיומות כמו .band ששווה לבדוק.
  2. הכתובת עצמה – זה בעצם מה שמופיע לפני שם המתחם. פה כדאי לבחור את השם שלכם או אתם שם הבמה שלכם. אם הוא תפוס, אפשר להוסיף את המילה Music או מילה מתאימה אחרת כדי להצליח לקנות.
domain

מחליטים איך האתר יראה

זה דבר חשוב! אתם רוצים להחליט מבחינה מיתוגית איך האתר שלכם הולך להיראות.

אתם רוצים שהאתר שלכם גם יראה טוב, גם יהיה קצר ולעניין (כי למי יש כוח לקרוא עכשיו מלא תוכן?), גם יהיה קל למצוא בו כל דבר וגם שהוא יכיל את כל מה שאתם רוצים שהוא יכיל.

זו משימה לא קלה, ובשבילה מומלץ לעבוד בשלבים הבאים:

  1. קודם כל, תחליטו איזה תוכן צריך להופיע באתר: אתם רוצים את כל השירים שלכם? אתם רוצים בלוג? אתם רוצים את פרטי יצירת הקשר שלכם? אתם רוצים חנות אינטרנטית?
  2. עכשיו תחליטו איך לסדר את התוכן: האם השירים בעמוד נפרד או בעמוד הראשי? יש טופס יצירת קשר, פרטים או גם וגם? האם יש תמונות שלכם? השירים מופיעים בתור קליפים או בתור קבצי סאונד? וכ'ו.
  3. עוברים ממיתוג לעיצוב, איך תעצבו את האתר?: בוורדפרס זה קל, יש עמוד שדרכו אפשר לבחור תבניות ממבחר של עשרות אלפים. אמנם לא יצא לנו לעבוד הרבה בוויקס אבל אנחנו מניחים שזה דומה. אז בוחרים תבנית שנראת טוב ומתאימה לצרכים שלכם, דיי קל.
  4. רוכשים לוגו: לא מומלץ לוותר על זה למרות שזה עולה כמה שקלים. לוגו הוא דבר קריטי והוא צריך להופיע בראש האתר, זה הדבר שבאמצעותו מזהים אתכם בסופו של דבר.
    לדוגמה, תסתכלו על הלוגו של Imagine Dragons. מופיע בכל מקום וכולם יודעים שאם יש אותו על משהו, המשהו הזה שלהם.
  5. מעלים את כל התוכן שרציתם: כל מה שהחלטתם שצריך להיות באתר, זה הזמן להעלות אותו! אחרי שהעלתם אותו, האתר מוכן!

איזה תוכן כדאי שיהיה לי באתר?

הזהות שלכם

בתור התחלה, כדאי שיהיה באתר את השם שלכם, שם הבמה שלכם, תמונה שלכם וכל פרט שלדעתכם קריטי לזהות שלכם.

ככה בסופו של דבר המעריצים שלכם ידעו מי אתם וככה פסטיבלים ידעו שאתם לא משקרים ושהאתר באמת שייך לכם.

השירים שלכם

מן הסתם, אתם ככל הנראה רוצים שכל השירים שלכם (עם קליפ!) יופיעו באתר.

לא מומלץ לשים אותם בתור קישור ליוטיוב, תבדוק איך אתם יכולים להטמיע סרטון באתר במערכת שבחרתם ותטמיעו את הסרטון!
בוורדפרס יש דרך מובנת להטמיע סרטונים, ככה שזו לא בעיה.

מוזיקה

יצירת קשר

אתם אולי חושבים לעצמכם "זה רק אתר ייצוגי כדי שיכירו אותי, אני לא צריך שישלחו לי גם הודעות". פה אתם טועים!

יש המון פסטיבלים, לייבלים ואמרגנים שרק מחפשים אמנים מוכשרים. ברגע שהם מוצאים אותם, כדאי שיהיה להם דרך נוחה לתקשר, אחרת הכל עלול ליפול ואם עלולים לפספס הזדמנויות.

בלוג קטן

מומלץ לכתוב בלוג קטן עם כל מני מדריכים, עדכונים ואפילו סתם דברים שיושבים עליכם.
הסיבה לזה פשוטה, גוגל מקדמים הרבה יותר אתרים שיש להם יותר תוכן. אם באתר שלכם יש הרבה תוכן, הוא יעלה. ובלוג מוסיף המון תוכן.


זה הכל להיום, מקווים שנהנתם. 😉
#כיכולנוקצתאסטרונאוטים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *